Щодня кожен, кого торкнулася війна, відчуває спектр дуже різних емоцій. Деколи впоратися з ними самотужки неможливо. А на заваді зверненню до психолога досі стоять стереотипи, заперечення проблем, нерозуміння власних емоцій або просто відсутність інформації про наявну безкоштовну психологічну підтримку.
Новий етап інфокампанії заохочував людей пройти опитування, щоб ідентифікувати власні тривоги й проблеми та зрозуміти актуальність отримання безкоштовної психологічної підтримки. На основі результатів опитування було підготовлено інформаційні матеріали й ролик за участю солістки гурту ONUKA Нати Жижченко.
Залучення Нати Жижченко, солістки гурту ONUKA, як амбасадорки гарячої лінії психологічної підтримки МОМ
Проведення масштабного всеукраїнського опитування, щоб актуалізувати тривоги та знайти способи їм зарадити
Промоція опитування та гарячої лінії через лідерів думок
Розміщення зовнішньої реклами в обласних центрах України, окрім тимчасово окупованих, у метро в Києвіта Харкові
Підготовка й публікація матеріалів у всеукраїнськихта регіональних медіа
Просування опитування та можливості звертатися на гарячу лінію черезтаргетовану рекламу
Зйомка й промоція ролика про поширені тривоги українців за участі Нати Жижченко
Поширення друкованих матеріалів на місцях офлайн-опитувань
Результати в кейсі зазначено за 3-й етап інфокампанії у період із червня до жовтня 2023 року
— загальне охоплення проєкту в соціальних мережах, медіа та офлайн
Твої почуття теж важливі
Важко? Поділися: 0800-211-444
«Я за кордоном, не маю права почуватися пригнічено»; «жителям прифронтових регіонів важче, я ж у відносній безпеці»; «сусід спокійно реагує на вибухи, тож і я маю не зважати та не тривожитися», — ми можемо ігнорувати власні емоції, вважаючи, що вони не важливі, бо в когось ситуація гірша, ніж у нас. Однак кожна емоція, яку ми відчуваємо, — важлива і заслуговує нашої уваги.
Ігнорування власних емоцій має наслідки. Тому необхідно навчитися приймати свої почуття, виражати їх і звертатися за психологічною підтримкою. Твої емоції мають значення.
На новому етапі інфокампанії акцент у ключовому віжуалі зробили на людині — амбасадорці ментального здоровʼя гарячої лінії МОМ Наті Жижченко.
Дизайн став простішим, ніж на попередніх двох етапах, зменшилася кількість ілюстрацій і тексту. Водночас ми залишили елементи, що вже добре працювали на впізнаваність, — лінію, яка символізує звʼязок між психологом і пацієнтом, фірмові кольори (синій та помаранчевий) і шрифти.
Інформацію про роботу фахівців на гарячій лінії психологічної підтримки МОМ побачили мільйони українців — на сітілайтах, метролайтах та білбордах у найбільших містах України.
І дуже цінним є те, що в метро в Харкові першою з початку повномасштабного вторгнення дозволили розмістити рекламу саме з нашими друкованими матеріалами.
За час повномасштабної війни переживання українців змінилися. Тож ми вирішили провести масштабне всеукраїнське опитування, щоб актуалізувати тривоги й знайти способи їм зарадити.
Опитування відбувалося у двох форматах: онлайн і офлайн. Для офлайн точок ми обрали місцеві кав’ярні в Києві, Харкові, Дніпрі, Львові, Тернополі, Полтаві та Херсоні й колективні центри, якими опікується МОМ. У закладах стояли бокси, що запрошували українців поділитися анонімно своїми тривогами.
Меседж «Твої почуття теж важливі» був нагадуванням не лише в зовнішній рекламі чи онлайн-комунікації, а й на друкованих матеріалах, що поширювалися на місцях проведення опитування:
● ліфлетах зі способами подолання стресу та з детальним описом техніки заземлення «Амулет спокою»● фірмових браслетах для виконання техніки «Амулет спокою»● листівках з ідеями доступних занять, що позитивно впливають на емоційний стан
На основі отриманої завдяки опитуванню інформації ми спільно з партнерами з Palay Production підготували ролик-відповідь на поширені тривоги. У ньому психологиня гарячої лінії психологічної підтримки разом з амбасадоркою кампанії Натою Жижченко розібрали поширені стани українців та обговорили, як давати їм раду.
Результати роботи з медіа:
— сумарне охоплення
Інсайти
Опитування — перше рукостискання перед звертанням до психолога
Формат опитування допоміг українцям сформувати запит і виявити приховані тригери, які вони зможуть надалі пропрацювати зі спеціалістом. Особливо вдало така саморефлексія спрацювала під час онлайн-опитування: аудиторія могла усамітнитися та спокійно подумати про власні тривоги. Серед відповідей часто траплялися лонгріди відразу з декількома тривогами, а наприкінці — подяка за можливість виговоритися.
Соціальна тема досі актуальна для медіа, проте нині варто пропонувати цікавіші формати
Оскільки кількість інфоприводів на соціальну й благодійну тематики значно зросла від початку повномасштабного вторгнення, люди вже не помічають важливу інформацію, бо її занадто багато на однакові теми. Тому потрібно розробляти цікаві й водночас прості формати та висвітлювати близькі й актуальні для аудиторії теми в нестандартній обгортці. Наприклад, унікальну новину про опитування щодо поточних тривог українців взяли 5 популярних всеукраїнських медіа із загальним охопленням 5 мільйонів осіб.
Нетипові колаборації з лідерами думок працюють
Для інформаційної кампанії ми обрали лайфстайл-лідерів думок у TikTok та Instagram, які роблять огляди закладів у містах. Завдяки цьому ми залучили до взаємодії з опитуванням і сторінкою організації нову цільову аудиторію та значно її розширили. Люди, які перебували в пошуку нових локацій свого міста, дізнавалися про ініціативу, і поряд із відвідуванням закладу долучалися до опитування.
(вересень 2022 — жовтень 2023)
— загальне охоплення проєкту в соціальних мережах, медіа та офлайн
КОМАНДА ПРОЄКТУ
Поліна Ковальова
Анжела Шишка
Антоніна Старовойт
Ганна Сорокіна
Анастасія Корпан
Олексій Бердник
Варвара Жлуктенко
Аліса Кирпичева